“We hoeven geen ‘nee’ meer te verkopen. Het is erg fijn dat Huawei ons aanvult in het totaalplaatje van een IT-infrastructuur.”
Paul Jansen, sales manager van Rhodix 

Met ruim twintig jaar ervaring als Unix- en Linux-specialist levert Rhodix IT-infrastructuren voor het MKB en grotere organisaties. Met die ervaring mag het bedrijf uit Veldhoven zich met recht een kennisorganisatie noemen. Die positie in de markt gaat gepaard met een langetermijn strategie. Het is daarom dat Rhodix zich vond in de oplossingen van Huawei.

Rhodix gaat namelijk graag langdurige klantrelaties aan. En dat is te zien in de vele klanten die ook al ruim twintig jaar trouwe klant zijn. “Dat kan alleen als beide partijen elkaar als partners zien, en als je ze telkens wat nuttigs kan aanbieden”, legt Paul Jansen uit, sales manager van Rhodix.

De samenwerking tussen Rhodix en Huawei bestaat daarom uit het kunnen bieden van totaaloplossingen. Van huis uit is Rhodix sterk in pure storage- en Red Hat-oplossingen, maar sinds het partnership met Huawei is het zich ook gaan richten op een totaaloplossing voor klanten.

Jansen: “Die behoefte zien we bij onze klanten. We hoeven dus geen ‘nee’ meer te verkopen. Het is erg fijn voor ons dat Huawei ons aanvult in het totaalplaatje van een IT-infrastructuur. We kunnen nu specifieke problemen voor onze klanten oplossen. Denk bijvoorbeeld aan beeld storage. Dat ontbrak nog in ons portfolio. Door de samenwerking met Huawei konden dus ons portfolio uitbreiden.”

Langdurige partnerships
Ook in selectieve partnerships kiest het bedrijf voor de lange termijn. Huawei bleek de perfecte partner, want het bedrijf deelt deze visie met Rhodix.

Dat blijkt uit de ondersteuning die Huawei biedt. Zo investeerde Huawei in Rhodix door een marketingbudget beschikbaar te stellen – een positief signaal om samen de markt te betreden. Ook op technisch gebied is Huawei in staat een langdurige samenwerking te kunnen garanderen. “Huawei’s producten hebben een zeer lange levensduur qua support. Daarom is dat voor ons ook een verkoopargument”, zegt Jansen. “Sterker nog, Huawei vormt een vast onderdeel in onze klantpitch.”

Daarnaast doet Huawei alles aan klanttevredenheid. “Dat merk je meteen. Als je met een vraag komt, ben je geen nummertje. Dat is bij andere grote partijen wel anders.”

Snel schakelen
De keuze voor Huawei komt dus niet uit de lucht vallen. Jansen: “Dat is niet alleen vanwege de kwaliteit en concurrerende prijs van hun producten, maar ook omdat de support en ondersteuning in salestrajecten heel prettig is. Zowel Huawei als distributeur Arrow helpen ons echt om deals te winnen. Er zijn korte lijnen, en het komt regelmatig voor dat ze binnen een uur een slim idee hebben. Dat snelle schakelen past heel goed bij ons.”

Rhodix is dan ook blij dat Huawei waarde ziet in een sterke samenwerking. “Zij nemen ons serieus en zien veel potentie. Uiteraard zien wij dat ook. We streven bij partners naar de hoogste accreditatie, dus doen we er alles aan binnen de organisatie om te blijven leren.”